_

born to lose, live to win

_

2015.01.23. 06:18 sonny

Van egy ilyen régóta dédelgetett álmom, hogy el kéne menni Amerikába. Évek óta motoszkál a fejemben, de valahogy most látom elérkezettnek az időt. Tegnap leültem egy papírral, tollal az internet elé és nekiálltam kitalálni a részleteket, útitervet, költségvetést, logisztikát.

Kétségtelenül ez lesz az eddigi legnagyobb tervezést igénylő történet, néha már most is belezavarodtam. Próbáltam fix keretek közé szorítani a kint tartózkodást, hogy ehhez tudjam igazítani az országon belüli utazást, eddig a kiindulópont, hogy augusztus 8-án elmegyek New Yorkba, és legkésőbb augusztus 22-én hazajövök, ugyanonnan. Az óceánt átkelő járatok közül azok a legolcsóbbak, amik oda mennek, tehát kézenfekvő onnan indulni.

Semmiképpen nem szeretnék egy helyben maradni, egyelőre az a legszimpatikusabb terv, hogy keresztben átvonatozom Amerikát New Yorktól San Francisco-ig, majd visszajövök repülővel és irány haza. Roppant egyszerűnek hangzik, de nem az.

NY-ban nyilván el kell tölteni néhány napot, hogy legalább a legfontosabb helyeket érinteni tudjam, szóval 8-i indulással számolva mondjuk 12-e körül lenne reális továbbállni. Az Amtraknek vannak remek kontinens-átkelő útvonalai, innen csemegéztem én is. A legjobb lenne először a Hoosier State-tel elmenni Chicagóba (ez csak 9 óra és mindössze 100 dollár, tök megéri), majd egy kis nézegetés után 14-e körül továbbmenni a California Zephyr expresszel San Franciscóba. Ez egy 52 órás vonatút, panorámatetős, emeletes vagonokkal a Sziklás-hegységen, Sierra Nevadán, Coloradón keresztül Emeryville-be, ami Frisco külvárosa, ha jól értelmezem a dolgot. Ide muszáj hálókocsiba helyet foglalni, mert nincs olyan élő ember a földön, aki kibír 52 órát egy székben ülve.

San Francisco szintén óriási város a Csendes-óceán partján, elképesztő látnivalókkal a környéken, minimum 4-5 napot érdemes lenne rászánni, mielőtt visszamegyek New Yorkba repülővel, hogy hazautazzak. Az egyes városokban töltött idő programjával még nem foglalkoztam, először a pontos időbeosztásnak kell meglennie (meg ezeknek az árát sem ártana összespórolni).

A probléma pusztán az, hogy az Amtrak tök fasza egyéb útvonalakat is kínál, például elmehetnék Los Angelesbe is vonattal, de akár Floridába vagy Kanadába is, szóval még variálok. Felmerülhet a kérdés, hogy miért nem megyek repülővel, ami harmadennyibe kerül és sokkal gyorsabb: szerintem a látnivalók és a panorámavonatos feeling simán megéri ezt az áldozatot.

Itt tartok most, a többi még képlékeny.

komment

süti beállítások módosítása