ezt megírtam tumblrre, de ide is bemásolom, kicsit bővítve:
norvég vasutas akarok lenni.
történt ma, hogy vonatjegyeket akartam venni Osloból Bergenbe és Trondheimbe, és valamiért az NSB egyébként tök jól áttekinthető honlapja nem fogadta el a kártyámat fizetéskor. amikor felhívtam az ügyfélszolgálatot, kb 3 másodperces várakozási idő után kapcsoltak egy angolul beszélő diszpécser hölgyhöz, aki azonnal tudott segíteni, nem kapcsolt tovább öt másik majomhoz, akik passzolgattak volna maguk között.
egyrészt lefoglalta nekem a jegyeket telefonon keresztül, kikeresve a legjobb árat, helyjegyet egymás mellé, menetiránnyal, stb. másrészt a kártyám problémáját is megoldotta, közben kellemesen elcsevegett velem arról, hogy az Oslo-Bergen vonal milyen kurva szép, és hogy Trondheimben mit érdemes megnézni. amikor leraktam a telefont, az inboxomban már ott figyelt a vonatjegy.
ja, amúgy nem a mávot akarom szidni, de a fentiek köröket vertek a trenitalia, öbb, db és egyéb vasutak ügyfélkezelésére is egyaránt.
a szállással már nem volt ekkora szerencsém, Osloban és Bergenben találtam normális hostelt, de Trondheimben már csak rendes hotel volt üresen. igaz, hogy kétágyas a szoba, de amikor megláttam az árát, akkor felsikoltott bennem valami legbelül.