_

born to lose, live to win

_

2015.01.05. 05:59 sonny

Tegnap megvolt a Cube-próbakör: a százötven kilométeres szél miatt csak a közelben mentem egy kört, ami viszont azzal járt, hogy elég fos bicikliúton tekertem. 1080p-ben szép a videó a beremegés ellenére is, 720p-nél elfogadható, rosszabb minőségben nem érdemes nézni.
Abszolút laikusként álltam neki a videovágásnak, nulla alapismerettel, először az is gondot okozott, hogy töröljem a hangot valamelyik sávról. Rácsodálkoztam a hosszú feldolgozási időkre is, amíg egy-egy bonyolultabb kérést teljesít a program, de ez nyilván amiatt is van, mert szerencsétlen laptopomat nem erre tervezték.
A remegés eltüntetésével még lesz dolgom bőven: a Magix Movie Edit Pro-ban van ilyen opció, de próbaként egy hét másodperces videorészlettel húsz percet baszakodtam, így ez annyira nem opció. Felfedeztem, hogy a Youtube-nak van egy ilyen beépített funkciója, amivel még majd kísérletezni fogok. Ezen kívül néztem, hogy van Magix Fastcut nevű program is, ami kimondottan akciókamerákhoz való, elvégzi a mocskos melót a szerencsétlen helyett, aki szeretne néhány bringás videót készíteni magának. Igen ám, de ez nem illegalizálható le az internetről, meg kell vásárolni kemény ötven dollárzokért, amire egyelőre nem vagyok hajlandó, csak ha biztos vagyok benne, hogy ki tudom használni rendesen.
Amivel még érzem, hogy sokat fogok szívni, az a vágások és a zene összehangolása. Sejtelmem sincs, hogy a tapasztalt videósok hogy képesek esetenként több óra nyersanyagból megtalálni a tökéletes jeleneteket, és passzítani a ritmushoz, de rá fogok jönni. A Fastcut mondjuk ezt tudja automatikusan, de attól tartok, hogy az kicsit olyan lehet, mint citrompótlóval inni a teát.

Itt tartok most, örülök, hogy sikerült egy újabb szabadidő-zabáló hobbit a nyakamba venni, majd alszok ha már nyugdíjba mentem.

komment

süti beállítások módosítása