_

born to lose, live to win

_

2015.01.07. 06:17 sonny

Elképesztően primitív sötétség uralkodik a fejekben a vasárnapi zárva tartással kapcsolatban. Tegnap eléggé kibaszta a biztosítékot nálam egy komment, amit egy távoli ismerősöm bejegyzése alatt láttam. Először azt hittem, hogy a nagypapa kapott egy laptopot karácsonyra, és most összefossa az internetet a hatvanas évekből itt marad véleményével, de nem, mert egy harmincas éveinek elején járó ember kezdett bele abba a mantrába, hogy bezzeg régen (!) még bezárt minden szombaton, és milyen kurva jó is volt, hogy vasárnap még a fű sem nő, csak mindenki kiáll a pusztába, belehunyorog a délibábba, és látá Isten, hogy ez jó.

Az a bajom az egész jelenséggel amúgy, hogy én úgy képzelem el az állampolgári létet, mint az a pár száz millió ember, aki nálunk szerencsésebb helyre született: élek, dolgozok, befizetem az adót, és cserébe csak egyet kérek, hogy ne baszogassanak engem hülyeségekkel. Hogy hol vehetek cigit. Hogy melyik nap mehetek a boltba. Hát ki a faszt érdekel, hogy vasárnap dolgoznia kell valakinek? Mert engem nem. Magamból indulok ki, engem hidegen hagy, milyen napot mutat a naptár, ha pénzt kapok érte, akkor dolgozni fogok szombaton, vasárnap, nappal, éjszaka, állami ünnepen, és van az a pénz, amiért a karácsonyt is végigtolnám szükség esetén.

Az online rendelésre való rárepülést meg tudtam volna jósolni, és őszintén megmondom, így még tetszett is volna a dolog, egyébként is sokat kell még fejlődni ezen a téren idehaza, egy másodpercig azt hittem, hogy talán ez majd jobb lesz így, oké hogy zárva a Spar, de házhoz rendelem amit kell, és nem kell a pénztárak előtt tüfekedni harcias nyugdíjasokkal. Erre jött a válasz fentről, hogy ja azt is betiltjuk. Ne rendeljél. Ne internetezzél vasárnap bazmeg, az Úr napján, hanem takarodó a templomba. Vagy a családhoz. Szerencsére drogot, hűtőszekrényt, műfaszt, könyvet, guminőt lehet rendelni vasárnap is, de úgy néz ki, hogy élelmiszert majd nem.

És akkor van egy rakás ember, aki erről papol, hogy nagyon helyes, majd az állam megmondja, hogy ki mit csináljon. Ezeknek az embereknek üzenem, hogy vissza lehet takarodni Kádár János ánuszába, mert normális demokráciában nem így működik, hogy állambácsi jobban tudja, mi kell neked. Értem én, hogy valaki annyira gyenge elméjű, hogy szüksége van erre, de kérném ezen egyedeket, hogy gondoljanak azon százezrekre (milliókra?), akik kurvára nem ezen a véleményen vannak. Ahogy elnéztem az elemzéseken, többen fognak szarul járni ezzel a bezárással, mint ahányan megnyugodva csípőre teszik a kezüket, hogy nnna a kormány megmondta, nem lesz itten plázázás vasárnap, büdös kölkei. Az a probléma, hogy ezzel a nagy családvédelemmel munkahelyek ezrei fognak megszűnni, gondolom meg be lesz söpörve a szőnyeg alá.

komment

süti beállítások módosítása